środa, 1 listopada 2017

Tniemy i gniemy wyzwanie #2

Dziękuję za tak liczny odzew na to pierwsze składaczkowe wyzwanie . Nie spodziewałam się ,że tyle osób będzie chciało bawić się w to składanie papieru :-)

Zanim przejdziemy do następnego wyzwania muszę kilka słów napisać odnośnie wyzwania #1 .
Piękne kartki  na różne okazje powstały i można się nimi inspirować :-D

Trochę statystyk ,bo uczyłam się od najlepszych czyli Ani i Uli ;-D

Do galerii  zgłosiło kartki  35 osób / ze mną / .
Wykonane zostały   84 kartki
1 kartkę wykonało      15 osób 
2 i więcej kartek wykonało 20 osób
rekordzistka wyzwania #1 to Małgosia X - 13 kartek
przerażone #1 wyzwaniem były 3 osoby /patrz  -----------> komentarze ;-D /
optymistycznie nastawionych do wyzwania #1 było 11 osób

Po wykonaniu kartki  prawie wszystkie biorące udział w zabawie osoby uznały ,że nie 
było się czego bać  ;-D
A ilość wykonanych kartek świadczy o tym ,że niektórym osobom ta forma mocno 
przypadła do serca ;-D

Mam nadzieję ,że będziecie ją nadal wykorzystywać w swoich pracach .
Ja ,z pewnością ,bo jeszcze jej do końca nie rozpracowałam ;-D

Czas zatem na wyzwanie #2 . Będzie ono równie łatwe i przyjemne jak pierwsze .
W dodatku w pewnym stopniu obie kartki są podobne . Kartkę w tej formie znalazłam tutaj .
Leslie ,dziękuję za inspirację :-D

Zaczynamy !

1 . Na kartce formatu A4 odmierzamy wzdłuż krótszych boków po 15 cm.


2. Odcinamy zbędny pasek papieru .


3. Składamy otrzymany prostokąt na pół .



4. Wierzchnią część składamy jeszcze raz na pół.


widok z góry 


5. Przystępujemy do oklejenia tej części bazy . Potrzebne będą : 1 większy prostokąt i dwa
mniejsze z przodu . Radzę od razu wyciąć podwójnie i okleić sobie tył ,na nim będą przyklejone życzenia .



6. Oklejamy poszczególne części .



7. Odkładamy pierwszą część bazy na bok i bierzemy kolejną kartkę formatu A4 . 
To będzie druga część naszej kartki .Odmierzamy wzdłuż krótszych boków 13 cm i odcinamy zbędny pasek . Ja odmierzyłam tyle ,bo zamierzałam wyciąć brzegi dziurkaczem a on zawsze trochę zmniejsza szerokość .



8. Składamy prostokąt na pół 


9. Wierzchnią połowę składamy raz jeszcze na pół .


10. Z tej szerszej części odcinamy 1,5 cm . Można trochę więcej ,musi być ona mniejsza niż pierwsza część bazy .


11. Smarujemy klejem obie strony tej drugiej mniejszej części i naklejamy ją na pierwszą część 
bazy . Zwróćcie uwagę ,że przyklejamy je odwrotnie .Na składaną część bazy 1 przyklejamy większą,prostą część bazy 2. Widać to dobrze na zdjęciu przy pkt 13.



12. Nakleiłam je na siebie jak były złożone ,po rozłożeniu środki tych dwóch części się nie nakładają na siebie ,ale kartka rozkłada się na płasko .


 13. Widok z góry. W środku mamy prostopadłościan i to jest to podobieństwo do składaczka 
z #1 wyzwania .



14. Mamy bazę gotową i przechodzimy do ozdabiania jej według własnego pomysłu i okazji .

Moja kartka jest na perłową rocznicę ślubu . Stąd kolorystyka bazy kremowa i ścianki perłowe .








Kartka na płasko wchodzi do koperty .


Formę użyłam wcześniej dwa razy , na urodziny . 





Kartka ma dużo przestrzeni do oklejenia ,można zrobić mniejszą .  Możemy wycinać w niej okienka ,zaginać do środka lub na zewnątrz . Ciekawa jestem bardzo, co Wy wymyślicie Dziewczyny .
Ja też nad nią popracuję ;-D

Czas mamy do końca grudnia , czyli całe 2 miesiące .

Ps. Przypominam ,że zdjęcie kartki lub kolaż podsyłacie z linkiem do swojej strony na maila ewinka2@gmail.com

Pozdrawiam serdecznie :-D

                                                          NASZE  KARTKI :

                                                Ewa - Hubka









nr 2 


nr 3 i 4 


nr 5 


nr 6 


nr 7 




nr  10






































nr 2

































nr 8


nr 9

































Ewa  Kalisz-Kleszczyńska 













i ciuuuuut  po terminie Teresy 


i dodatkowa Aguli 



41 komentarzy:

  1. Kolejny super składaczek, to do roboty czas, ja może podziałam nawet dzisiaj :) Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na razie nie będę niczego wymyślać. Pierwsza, która powstanie będzie robiona dokładnie wg Twojego kursu.
    pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewuniu już mi się podoba ten nowy składaczek.
    Piękne kartki pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta wersja składaczka wydaje się trochę bardziej skomplikowana, ale na pewno damy radę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacjaaaaaaaaaa.....na pewno spróbuję, bo w pierwszym wyzwaniu się zakochałam!!! Buziam!

    OdpowiedzUsuń
  6. No super jest , jak nie pomylę klejenia drugiej do pierwszej to będzie dobrze :-)
    Fajny kursik Ewuniu .
    Podsumowanie mnie zaskoczyło, zwłaszcza ilość wykonanych kartek. Chyba mogę zakończyć swoją zabawę:-) U Ciebie będzie kontynuacja.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu ,nie pomylisz. Ani się waż kończyć swoją zabawę ,dzięki Tobie mam stosik kartek na święta :-D Muszę tylko zrobić jeszcze kilkanaście kartek dla chętnych koleżanek.A tak całkiem byłabym w lesie ;-D

      Usuń
  7. Ale cudną kartkę zrobiłaś... składaczek całkiem prosty i fajny więc na pewno znów śliczne kartki powstaną :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dałam się wkręcić w pierwszego składaczka ale drugi podoba mi się jeszcze bardziej. Bawimy się dalej! Ta ślubna karteczka Ewuniu jest prześliczna!
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Te składaki sypiesz jak z rękawa. Ja tez kiedyś spróbuję :) Tymczasem Twoje podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ewciu, nawet jak bym napisała, że nie biorę udziału, to byś nie uwierzyła;):):) Już porywam banerek.
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny kursik i kartki- podziwiam i oczywiście się zapisuję, jedną na pewno jeszcze zrobię;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super karteczka, oczywiście zapisuję się by wykonać taką kartkę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O rajuśku!!!ale cudeńko Ci wyszło Ewuniu!!! mam nadzieję, że sobie z nią poradzę :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny skladaczek a ten ślubny jest cudowny. Oczywiście ze i kolejnego przetestuje:-D Ewuniu dzięki tym Twoim kursikom mam okazję poczuć się innej formy niż karteczka płaska. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Karteczki bajeczne,a na rocznicę ślubu cudowna,już raz skorzystałam z Twojego Ewuniu kursiku,kusisz kolejnym,kto wie może i się skuszę,na tą chwilę podziwiam wszystkie Twoje karteczki :)
    Serdeczności najmilsze zostawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kolejna świetna forma, a Twoje inspiracje wspaniałe, Ewuniu :-)
    Gdy uporam się z przeprowadzką (co potrwa chyba wieki), to z pewnością będę próbowała zrobić składaczki...
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Podsumowanie pierwszego wyzwania świetne.
    Instrukcja wykonania, kolejnego ciekawego składaczka bardzo czytelna.
    Inspiracje urocze. Bawię się dalej. Niedługo pokażę swoje kartki. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Temat super, kartka wydaje się nie być zbyt skomplikowana, trzeba spróbować! pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Super! Świetne przykłady zastosowania:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetna forma i super kartki :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Podziwiam te podsumowania, a jeszcze bardziej kolejną formę kartki. Pięknie się je ogląda.

    OdpowiedzUsuń
  22. Masz dla nas kolejne ciekawe wyzwanie :).

    Dziewczyny są niesamowite już mają gotowe kartki :).

    OdpowiedzUsuń
  23. Pieknie. Ardzo mi sie podoba ta kartka. Mam nadzieje, ze nie pomyle kolejnosci klejenia. Tego było mi potrzeba. Zabieram sie za robote. Dziekuje za fajne podsumowanie zabawy. Widac dziewczyny wciagneło na maksa. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ewcia, bawiè się dalej. Kolejny pomysłowy składaczek. Kartki dziewczyny zachwycające 😃

    OdpowiedzUsuń
  25. świetna forma - zapisuje sobie ...

    OdpowiedzUsuń
  26. Ewinko, czy jeśli w pierwszym wyzwaniu nie wzięłam udziału, to czy mogę dołączyć do zabawy teraz? Bardzo chciałabym spróbować swoich sił :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście ,że tak ! Zapraszam do zabawy :-D Można w każdej chwili dołączyć lub zrezygnować z wyzwania jeśli zabraknie nam czasu ,mamy się bawić i wzajemnie inspirować :-D

      Usuń
  27. U mnie niedobry czas dla twórczości wszelakiej ale kartkę zrobię (już zaczęta). Kartkę zrobię bo uwielbiam te przestrzenne, te mniej i te bardziej skomplikowane. Dziękuję za czytelny kurs. Ta forma podoba mi się tak jak i ta poprzednia.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ewciu jeszcze jedna tutaj http://hubka38.blogspot.com/2017/11/petity-u-uli-k.html

    OdpowiedzUsuń
  29. Witaj czy mogę tutaj zgloscic swoja kartkę?
    http://eetoilee.blogspot.com/2017/12/karteczkowa-wymianka-kartkowa-lawenda.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnia :) https://eetoilee.blogspot.com/2018/01/kwiatowa-wymianka-kartkowa.html

      Usuń
  30. Dopiero dzisiaj zrobiłam karteczkę. Chyba jeszcze zdążyłam. Zrobiłam troszkę inaczej niż pokazywałaś bo z papieru dwustronnego. Odpadło mi masę pracy.https://barbaratoja.blogspot.com/2017/12/tniemy-i-gniemy-nr-2.html
    pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
  31. Ewuniu uruchomiłaś lawinę pomysłów na wspaniałe kartki -dziewczyny zrobiły cudowne kartki

    OdpowiedzUsuń
  32. Kochana dziękuję Ci za czas jaki poświęcasz na przygotowanie kursików, skorzystam kiedys na pewno, a dziewczyny cudne prace robią 💐
    Buziaki, wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
  33. rewelacyjne kartki kursik świetny

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz