piątek, 1 września 2017

Tniemy i gniemy czyli robimy kartki przestrzenne

Po emocjach porannych kiedy Ania i Ula podały na swoich blogach wytyczne na kartki wrześniowe , czas na emocje wieczorne ;-D

Czyli pierwsze wspólne wykonanie kartki przestrzennej .Zastanawiałam się jaką kartkę wybrać na pierwsze wspólne nasze kartkowanie .Początkowo myślałam o takim najprostszym składaku ,tak na rozgrzewkę . Ale przecież my jesteśmy od dawna ( staż nieistotny ;-D ) praktykujące ,w związku z tym rozgrzane ;-D

Dlatego na pierwszy rzut idzie składaczek złożony z dwóch części . Kilka razy już go robiłam ,ale tylko dla dzieci i raz na święta .  A przecież każda przestrzenna forma nadaje się na różne okazje .
I mam nadzieję ,że nasze prace to pokażą .

Zaczynam od pokazania kursiku na kartkę .

1. Na kartce A4 po obu krótszych bokach odmierzamy po 15 cm , rysujemy linię łączącą te dwa punkty
i odcinamy zbędny wąski pasek .


2. Na otrzymanym dużym prostokącie odmierzamy u góry i u dołu cztery  odcinki szerokości 7 cm .


Ja odmierzam odstępy i nie rysuję linii ołówkiem tylko od razu przesuwam po nich dłutkiem , w celu uzyskania zagłębień ,dzięki którym łatwiej zagiąć papier . Wówczas nie ma potrzeby używania gumki do mazania .



3. Zaginamy wzdłuż wyznaczonych linii kartkę .


4. Przygotowujemy sobie 4 prostokąty do wyklejenia ścianek zewnętrznych . Jeżeli chcemy wykleić ścianki 
w środku to trzeba przygotować jeszcze 4 prostokąty czyli w sumie 8. Ja wycinam mniejsze o 4 mm czyli 
6,6 cm x 14,6 cm .


4. Przyklejamy przygotowane prostokąty na ścianki  naszej bazy .


5. Troszkę ścinamy ( 2 mm ) brzegi zakładki i smarujemy ją klejem .



6. Powstał prostopadłościan  czyli nasza bazowa część kartki .


7. Potrzebujemy teraz dwóch takich samych kawałków ,do których dokleimy drugą część kartki . Mogą to być tak jak u mnie kółka wycięte dziurkaczem ,mogą być kwadraty lub prostokąty . Składamy je na pół .



8 . Połówki smarujemy klejem i przyklejamy po obu stronach krawędzi w połowie ścianek .



9. Przygotowujemy  drugą część kartki wykorzystując wykrojnikowe formy  albo wycinając ręcznie  różne figury . Ozdabiamy je w zależności od charakteru okazji .


10. Smarujemy klejem dwie połówki naszych zawiasków i przyklejamy drugą część do naszego prostopadłościanu .



Widok z boku prawego i lewego . Mamy dwie ścianki ,które mogą posłużyć do przyklejenia życzeń lub kieszonki na pieniądze .



Z góry :


Na płasko mieści się w kopercie :


Prawda ,że prosta do wykonania :-D ?

Moja kartka pierwsza w tej formie na urodziny /imieniny .

Inne, wcześniej  wykonane :







                                                  Ciekawa jestem co Wy wymyślicie ?

Ścianki można przed sklejeniem powycinać ozdobnie brzegowymi dziurkaczami , przeplatać przez nie sznurki i wstążki ,można stemplować i ozdabiać papierowymi taśmami itp.

Ponieważ żabol czyli Inlinkz jest tylko otwierany na miesiąc a my mamy 2 miesiące na wykonanie kartki , zdjęcie kartki przesyłajcie proszę na mojego maila ( ewinka2@gmail.com ) a ja je wkleję pod posta wraz
z linkiem na Wasze blogi . Jeżeli zdjęć chcecie pokazać więcej to poproszę o kolaż .
Jeśli coś w kursiku wymaga wyjaśnień to proszę o pytania w komentarzach lub na maila .
Jak znajdę stronę gdzie była pokazana taka kartka to zamieszczę .
Ja tych kartek jak wiecie nie wymyślam ,czasami wprowadzam jakieś moje zmiany, ale wtedy wyraźnie to zaznaczam .
Umieszczę też na pasku bocznym banerek z kartką z pierwszego wyzwania ,żeby łatwiej było odnaleźć post . To chyba na tyle spraw technicznych .

       Pozdrawiam serdecznie ,zwłaszcza ekipę "T i G" i czekam na Wasze prace :-D

                                                                    UWAGA !!!

Ps. Ania poprosiła o mały dopis do posta ,że kartki przestrzenne w tej formie można robić na zabawę do niej
     "Kartki przez cały rok 2017 " ,pewnie Ula prowadząca zabawę "Kartki na Boże Narodzenie " też 
     nie będzie miała nic przeciwko temu :-D Oczywiście pamiętajmy przy okazji o wytycznych
     projektantek :-D I jeszcze można je wykonać na całoroczną zabawę u Anger  .

                                                           
                                                              NASZE  KARTKI :

                                                                              Ula


   nr 2  i  nr 3 



                                                                       Małgosia X 

















                                                                         Pasje Violi









































































z okienkiem



































Au-une 







wersja z okienkiem 
















wprawdzie "ciut" po terminie ,ale chętne do zabawy 







Renia nadrobiła zaległości w styczniu 2019 r.







53 komentarze:

  1. Ewuniu dla Ciebie mistrzyni składaczków pewnie że prosta:-D:-D o raju a ja miałam nadzieję że coś łatwego będzie. No nic nie poddam się i będę próbowała coś stworzyć a że czasu sporo to mam nadzieję że za piątym razem się uda haha. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wierzę ,że uda się za pierwszym razem :-D To tylko wygląda na skomplikowaną formę ,jak zaczniesz ją robić to sama dojdziesz do takiego wniosku :-D

      Usuń
  2. Fantastyczny kursik Ewciu, składaczek jest śliczny. Na razie nie mam szans na kolejną zabawę ale z przyjemnością będę podglądać Wasze prace.
    Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super Ewuś :) Świetny kurs :) zaczynamy prostą formą :):):)

    OdpowiedzUsuń
  4. o matko i córko! jestem przerażona, ale będę próbować! Efekt rewelacyjny!!! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  5. O! Super! Ja już taką kartkę robiłam jakiś czas temu. Świetnie kursik bardzo czytelny.

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny kursik i kartka :)
    banerek porwałam i już wisi i bardzo chętnie wezmę udział w zabawie, tym bardziej, ze chyba mogę przygotować ją też do Ani lub Uli, prawda?
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Reniu, tematyka kartki dowolna .Na wszelkie świąteczne okazje ta forma pasuje .Można te kartki zgłaszać na dowolne wyzwania ,my mamy się tymi formami bawić :-D

      Usuń
  7. O jaka fajna karteczka Ewuniu, a kurs jasny i czytelny. Teraz tylko pomyślec na jaką ma być okazję i do roboty. Twoje karteczki są śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa forma i na pewno powstaną bardzo piękne kartki:-)
    Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję czytelnego kursu. Spróbuję się wykazać:):):)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takiego składaczka jeszcze nie tworzyłam, chętnie się z nim zmierzę:) Twoje prace są piękne:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ewuniu świetny ten składaczek i wcale nie wygląda na skomplikowanie. Myślę że wszystkie moje kartkujące dziewczyny sobie z nim poradzą. Może dopiszesz u siebie , że można w tej formie przygotować kartkę na moją zabawę kartkową. Wspomnę o tym u mnie , nawet zaraz dopiszę pod postem z podsumowaniem .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Z góry dziękuję za dopisanie, że u Anger też jest całoroczna zabawa karteczkowa, która ma za zadanie pokazanie światu kreatywności, pomysłowości osób robiących kartki. A także przybliżenie świąt występujących w naszym kalendarzu, zwłaszcza tych mniej znanych i dziwnych. Kartki wykonane według Twoich instrukcji - składaczki - będą u mnie również mile widziane.
    http://bizuteriairekodzielo.blogspot.nl/2017/01/chce-pokazac-swiatu-kreatywnosc.html
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że poradzę sobie z taką formą kartki :).

    Przede mną 60 mamy więc będzie jak znalazł :).

    Twoje kartki są cudne :).

    OdpowiedzUsuń
  14. Ewciu, ja się oczywiście bawię. A czy można wykonać kilka kartek według jednego wzoru?
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawa forma! na pewno spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wydaje mi się trudne...ale co tam będę próbować:):)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne karteczki tworzysz, wszelkie wskazówki przydane , pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Oczywiście nie mam nic przeciwko :)

    OdpowiedzUsuń
  19. I super, bede zatem dumać:)

    OdpowiedzUsuń
  20. fajne te kartki przestrzenne, spodobała mi się zwłaszcza ta z makami

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne te kartki, choć nie powiedziałabym, że takie proste :D. Dla takiego laika jak ja to spore wyzwanie :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj a zobaczysz ,że w rzeczywistości te formy są proste do wykonania :-D

      Usuń
  22. prosta a zarazem efektowna kartka, może kiedyś skuszę się :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Powiem Ci superaśna kartka wyszła, dziewczyny też piękne robią.
    Kiedys na pewno się skuszę, buziaki pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Jakie piękne prace! jestem pod wrażeniem!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Oooooo... ale Małgosia zaszalała!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo pomysłowa wersja kartkowa :))

    OdpowiedzUsuń
  27. Beautiful, Ewinka!!! Great creations! Thank you for the tutorial, my friend.

    OdpowiedzUsuń
  28. Pomysłowa karteczka. Jeszcze takiej nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  29. Jakie cudne prace już dziewczyny zrobiły, czas usiąść nad swoją :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dziękuję za inspirację. Wszystkie kartki piękne

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziękuję Ewinko za przejrzysty kurs zrobienia tej ciekawej kartki ... ciekawej bo ma wiele możliwości, dużo fajnych rozwiązań (Twoje składaczki i składaczki Dziewczyn są tego żywym przykładem, wszystkie kartki piękne). Mam w planach jeszcze ślubną zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  32. witam. Nie mam bloga z chęcią przystąpię do zabawy. Gdzie mogę podsyłać link do str fb po zdrobieniu kartki, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam i zapraszam do wspólnej zabawy :-D Link trzeba przesłać na maila ,pogrubiłam czcionkę w adresie mailowym i teraz lepiej jest widoczny :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję :) na razie banerek dałam na fb i tworzę karteczki jak jużbędzie dosyć podeślę kolaż pozdrawiam

      Usuń
  34. Dziękuję Ewo za czytelny kurs - bardzo ciekawa forma i daje wiele możliwości, a najważniejsze, że składa się na płasko.
    Zdjęcie wysłałam i czekam na kolejne wyzwanie.
    Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  35. Podesłałam karteczkę. Następne będzie łatwiej zrobić, bo na tę nie miałam papieru, musiałam kombinować z serwetkami.
    serdecznie pozdrawiam Basia

    OdpowiedzUsuń
  36. fantastyczny kursik suuuuper kartki

    OdpowiedzUsuń
  37. Dziewczyny porobiły cudne kartki :).

    Ja swoją dzisiaj skończyłam i też niedługo Ci podeślę :).

    OdpowiedzUsuń
  38. Dziękuję za krok po kroku,to dla mnie zachęta ,bo wszystko jest wspaniale pokazane i wytłumaczone.
    Karteczki powstały przepiękne,zachwycam się nimi :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i zapraszam do wspólnej zabawy :-D To nie jest takie trudne jak się wszystkim wydaje ,czego dowodem przepiękne kartki w galerii naszej :-D Pozdrawiam serdecznie :-D

      Usuń
  39. niektóre to prawdziwe mistrzostwo - super kurs <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ,mamy tu spore grono Mistrzyń od cięcia i gięcia :-D

      Usuń
  40. Witaj czy mozna jeszcze dolaczyc do tego etapu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj.Zapraszam do zabawy :-D

      Usuń
    2. http://eetoilee.blogspot.com/2017/11/ciecie-giecie.html?m=1

      Usuń

Dziękuję za komentarz